Hayalet tren: Güvenlik için tren tamamen karartıldı, sürekli rota değişti

Kiev Büyükelçilği iki gün önce 28 Şubat Pazartesi günü öğle saatlerinde bir ilan yaptı.
“Kıymetli vatandaşlarımız,

Bugün (28 Şubat 2022) saat 20.00 ’de Harkiv ’den Romanya sınırı yakınındaki Çernivtsi şehrine sadece vatandaşlarımızı boşaltmak nedeniyle ödev edilen bir tren hareket edecektir.
Tüm vatandaşlarımızın sokağa çıkma yasağı başlamadan önce güvenliklerine azami uyarı göstererek saat 15.00 ’e değin Harkiv tren garına ulaşmaları gerekmektedir. Önemle duyurulur T.C. Kiev Büyükelçilği”

Günlerdir biçare bekleyen Ukrayna ’daki Türkler için bir umut ışığıydı lakin sokağa çıkma yasağına birkaç saat kalmıştı. Türkler önce internet gruplarından açıklamanın dürüst olup olmadığını onaylama etmek için uğraştı.

Gara varmak da kolay değildi. Zira vasıta bulabilmek büyük sorundu. Zamanla yarışıldı. Binlerce kişi için bu kısa zamanda gara ulaşmak imkansızdı.

Bu dakikadan sonra hiçbir devlete ait yorumlama yapılmadı. İki gün boyunca trenle ilgili hiçbir haber gelmedi. Trenin kalkıp kalmadığı deha bilinmiyordu.

Kayıtlar…

Ta fakat Selen Deniz ’in sosyal medyadaki bir mesajına kadar. Selen Deniz dün akşam geç saatte gönderdiği mesajda terhis treninin Romanya ’ya ulaştığını haber verdi.

SÖZCÜ ’nün ulaştığı Selen Deniz ’in anlattıkları tahliye savaşın soğuk yüzünü bir defa daha ortaya koydu.

KENDİ İMKANLARIMIZLA ULAŞTIK: Elçilikten bildiri yapılınca dün (Pazartesi) konsolosluğa öğlen 1 ’de geldik. Saat 3 gibi kendi imkanlarımızla tren istasyonuna vardık…

Bazıları yürüye yürüye gelmişti. Akşam altıda tren geldi. Yedi gibi trene bindik ve sekiz kırkta tren hareket etti.

TREN TAMAMEN KARARTILDI: Güvenli olması için rotayı değiştirerek geldik. Işıksız karanlık bir şekilde… Gezi uzun saatler sürdü fakat gayet iyiydi. Sessizdi. Birkaç yerde durduk. Liviv ’de kalan diğer Türk arkadaşları topladık.

Risk almamak için tamamen karartılmış bir şekilde seyahate devam ettik. 5 gibi Çernivtsi ’ye geldik.

10 DEK OTOBÜS BİZİ BEKLİYORDU: Trenden indik. Çernivtsi ’de otobüsler bekliyordu. 10 dek otobüs vardı. Yemek ve erzak bıraktılar. sandviç bisküvi su vs. Kızılay yardımcı oldu.

Selen Deniz eşi Yiğit ’le birlikte yaklaşık 3-4 aydır bir meslek için Ukrayna ’da bulunuyordu. Pazartesi gününden bu yanlamasına yaklaşık 48 saattir Türkiye yolundalar.

SIRA BEKLEMEDİK: Fazla tez bir şekilde sıra beklemeden Ukrayna sınırından çıkabildik. Otobüsler için özel ray var. Pasaportlarımız alındı, kaşelendi geri verildi.

Romanya sınırını geçmemiz birkaç saat sürdü. Şu lahza Romanya ’da otobüsteyiz. Bükreş ’e yaklaştık. Buradan uçakla İstanbul ’a götüreceklerini duyurdular.